Proč byste měli pracovat v XML feedu s custom labely? Štítkujeme!

Custom labely jsou tzv. vlastní štítky v XML feedu umožňující vytvářet specifické filtry, které lze použít v kampaních v Google nákupech. Specialista je může využívat pro vytvoření skupiny produktů do kampaní, a to jak v Google Ads a Skliku, tak i na Facebooku. Štítky využijete pro označení produktů, které chcete v PPC kampaních prioritizovat. Custom labely tedy mohou fungovat jako prioritizace důležitých produktů.

Zde je několik příkladů, jak custom labely využít v praxi:

  • Výprodeje
  • Sezóna
  • Bestsellery
  • Nejlepší kategorie
  • Dle marže
  • Doručení, skladovost

Pro lepší představu se pojďme podívat na využití jednotlivých možností přímo z nápovědy společnosti Google:

1. Výprodeje

Ať už plánujete Black Friday, vánoční slevy nebo cokoliv jiného, občas můžete narazit na to, že potřebujete dostat produkty se slevou do popředí. Pokud nestíháte vytvořit bannery či videa, můžete sáhnout právě po custom labelu. Pomocí labelu můžete označit produkty, které půjdou do slevy, a váš specialista je tak může snadno prioritizovat v kampaních.

2. Sezónnost

Sezónnost využijete v případě, kdy máte vysledované, jaké produkty se v daném ročním obdobím prodávají nejvíce. Pro lepší představu – pokud máte e-shop, na kterém prodáváte lyže, ale i plavky, můžete si letní sortiment označit custom labelem, který v zimě vyloučíte z inzerce. Nebude tak docházet k zobrazování zboží, které se nemusí prodávat. Vždy však svá rozhodnutí zakládejte na datech.

3. Bestsellery

Často se můžete setkat s tím, že custom labelem označujeme nejlépe prodáváme produkty. Pokud máte produkt, v jehož prodeji jste bezkonkurenční, a víte, že jej budete prodávat i bez reklam, může dávat smysl bestseller produkty označit a vylučovat je z kampaní.

Samozřejmě to lze využít i opačně – můžeme označit bestseller produkty a vytvořit pro ně separátní kampaň, která bude mít nižší/vyšší rozpočet (záleží na našem cíli), a tím tak zamezit, aby automatické Google kampaně prioritizovaly nejlépe prodávané produkty a vy jste tak prodávali sortiment, který by šel na odbyt i bez reklamy.

4. Marže

jde o nejzajímavější, ale zároveň nejsložitější způsob, se kterým pracují větší e-shopy. Je potřeba si projít kompletní nabídku sortimentu a nastavit si maržové hladiny. Například – Custom label 1 bude vyplněný třemi různými údaji

  • Produkty s nízkou marží 0–10 %
  • Produkty se střední marží 0–30 %
  • Produkty s vysokou marží 30 %

Každý, kdo přišel do styku s PPC specialistou, musel slyšet zkratku PNO (podíl nákladů vůči obratu), v lepším případě ROAS (return on ad spend).

Z pohledu specialisty mohu říci, že rozdělit produkty dle marže dává pro kampaně smysl. Toto tvrzení podpořím příkladem z praxe:

Můžeme mít kampaň, ve které inzerujeme produkty označené nízkou marží. V ten moment vím, že ROAS musí být 1000 %, tzn. 10 % PNO. Pokud se stane, že kampaň, ve které máme produkty s malou marží, dosahuje vyššího PNO než 10 %, znamená to, že produkty prodáváme se ztrátou.

Příklad segmentace produktů dle procentuální marže:

Pro opačný příklad může posloužit vysoká marže: v kampaních inzerujeme produkty označené vysokou marží 50 % +. Pro mě jako specialistu to znamená, že kampaň s těmito produkty může mít ROAS 500 %, tzn. PNO 20 %, a budeme dosahovat většího zisku než u produktů s nízkou marží.

Custom label si tedy představte jako označení pro vás zajímavých produktů v produktovém feedu e-shopu. Custom label vám pomůže s prioritizací důležitých produktů.

Proč tedy vlastně custom labely chceme využívat?

Custom labely pomohou specialistovi s optimalizací, což pro vás znamená, že specialista má k dispozici seznam produktů, které jsou pro vás důležité. Nejsilnější strategií a must-have pro každý e-shop by měla být informace o marži v custom labelu. Pokud vás děsí představa tvorby custom labelu nebojte, není to nic složitého.

Pokud máte schopného specialistu, měl by být schopen custom label nastavit skrz aplikaci Mergado. Samozřejmě je důležité mít od vás výstup o tom, co je pro vás prioritní.

K dispozici máte celkem 5 custom labelů, které můžete vyplnit pro vás důležitými informacemi. Doufám, že tento článek pomůže pochopit, jak můžete custom labely využívat ve vašem e-shopu.

Proč s custom labelem ve feedu pracovat?

Pokud odpověď na tuto otázka není jasná, tak si to dovolím krátce shrnout. Pokud nepracujete s Custom labely, dáváte Google Ads volnou ruku v zobrazování produktů. Google si v produktovém feedu upřednostňuje produkty s vyšší šancí k prodeji. Může se tak dít, že systém vám automaticky upřednostňuje produkty, které se vám nehodí prodávat. Za pomocí „CUSTOM LABELU“ máte jednoduše možnost prioritizovat kampaně na základě důležitosti a priorit pro váš e-shop.

Chcete custom labely využít i pro vaše kampaně a zvýšit tak obrat svého e-shopu?

Pokud je odpověď ano. Neváhejte se nám ozvat. Rádi vám s úpravou vašeho feedu pomůžeme. Je důležité myslet na to, že pro snažší práci s feedem doporučujeme využít aplikaci mergádo. Pokud vás článek zaujal, nebo si chcete přečíst více z našeho pera, tak neváhejte navštívit náš blog.

David Smák

Za více než 7 let praxe v předních českých agenturách jsem realizoval stovky PPC kampaní v řádech mnoha milionů korun. V Remédiu jsem spolumajitelem a mám na starosti veškerý chod kolem výkonnostního marketingu. Jsem certifikovaným specialistou a ověřeným partnerem Google Ads, Facebook Ads, Skliku a Shoptetu.

Líbil se Vám náš článek?

podělte se o něj s vašimi přáteli