Potisk kartonu

Metoda označování zboží potiskem je dnes velmi rozšířená a mnoho výrobních postupů jí využívá. Ale stejně jako je potiskem opatřeno samotné zboží, může sloužit jako reklamní prostor i obalový materiál.

Budeme-li brát (krabice) jako základní prvek pro náš potisk, pak nějakým potiskem disponovat samozřejmě musí. Většinou jde o administrativní informace o společnosti, povahu zboží, váhu, rozměry, označení RES či přepravní znaky.  To bývá stanoveno normami a vytvářeno jednoznačnou formou. Zbytek povrchu obalového materiálu už je ale k dispozici naší představivosti. Zde máme prostor pro naši reklamu a můžeme jí naplno využít.
Potisk kartonu je asi nejběžnějším příkladem potisku obalových materiálů. Například krabice z vlnitých lepenek – klopové krabice, víkové krabice nebo kartonové proložky. To jsou všechno místa, která mohou být jednoduše potištěna vaší reklamou a využití obalových materiálů tak dostane nový rozměr. Dostane se tak do všech mést, kde je zapotřebí krabic a kartonů – těch je nespočet. Žádný sklad, obchod či provozovna se bez nich neobejdou. Máte tak jistotu, že reklama bude stále aktivní a stále v pohybu, aby mohla oslovovat nové a nové zákazníky.

Potisk obalových materiálů

Reklamní potisk kartonů, to přirozeně nemusí být jen potisk krabic, ale dá se takto definovat i obecně potisk obalových materiálů. Například i obalovací fólie či lepenky mohou nést znaky vaší společnosti. Toho často využívaly přepravní společnosti (či společnosti, které staraly o přebalení zboží – například u zásilkových služeb při přejímání zboží na trhu mezi Evropou a USA). V dnešní době už ale může mít potisk lepenky či jiného obalového materiálu opravdu každý.    

Další možností, jak prezentovat svoji společnost a využít možnosti potisku, je potisk specifických materiálů, stále ještě okrajově zařaditelných pod obalové. Nějaký konkrétní příklad? V obchodě koupíte bochník chleba a zabalíte si ho do papírového sáčku – s reklamou. U stánku dostanete párek v rohlíku – na sáčku je reklama. Objednáte si pizzu a na krabici bude opět reklama. Dobří obchodníci vědí, že pravidlem reklamy je, aby byla vidět a že čím více je vidět, tím lépe pro obchod. Také vědí, že většina zboží nemůže cestovat jen tak a že je potřeba ho do něčeho zabalit, aby se během transportu nepoškodilo. A je nad slunce jasnější, že právě tento obalový materiál je univerzální k propagaci reklamy či zobrazování informací. Logo společnosti, specifické grafické symboly nebo důležité informace – to vše je možno potiskem sdělit.

Metody potisku

Pro potisk kartonů se využívá metody zvané Flexotisk, což je tisková technika, která má široké uplatnění při výrobě mnoha druhů obalů a obalových materiálů (měkké obaly, tašky, sáčky, pytle, samolepící etikety, obálky, krabice z vlnité lepenky, skládačky, kelímky, balící papíry, apod.). Její předností je zejména schopnost potisknout nejširší spektrum nejrůznějších materiálů, počínaje papírem, přes různé fólie, samolepící materiály, karton, až po vlnitou lepenku. Další výhodou je používání ekologických a zdravotně nezávadných tiskových barev, které umožňují používání potištěných obalů v potravinářství. Oproti ostatní metodám tisku má výhodu ve vyšší produktivitě tisku a nižším výrobním nákladům. Z těchto důvodů má Flexotisk v současné obalové technice nezastupitelné místo.

Ideálním řešením pro potisk krabic jsou univerzální krabice určené na stěhování. Reklama na nich zobrazená může být jakákoliv – díky tomu, že skutečný účel krabice je jen jako přepravní pomůcka, není tedy vázána k žádnému určitému zboží a nemusí se mu tématicky přizpůsobovat. Další výhodou je také skutečnost, že takováto reklama bude cestovat – a to ne jen od výrobce na sklad příjemce. Nechte svoji reklamu cestovat po světě – nikdy nevíte, koho osloví.

Víceúčelové jsou však i kartony, které už mají svůj účel předem daný. Poskytnutím ochrany zboží při transportu totiž mnohdy jejich „práce“ nekončí a najdou své druhotné využití a tak vaše reklama může působit stále dál, i přesto, že prvotní určení obalového materiálu už skončilo. Potisk kartonu je rozhodně investice do reklamy i pro budoucnost.