Potisk kelímků

Nechte si potisknout vlastní kelímky logem vaší společnosti. Je to jedinečný způsob, jak se zviditelnit. Pořádáte firemní akci nebo jen chcete netradičním způsobem oživit automat na kávu v recepci vašeho sídla? Potisk kelímků je vhodný pro jakoukoliv příležitost – prezentace, obchodní jednání, školení nebo jen firemní raut

Moderní metody tisku nabízí rychlé a kvalitní zpracování vašeho návrhu a následný potisk kelímků. Barvy jsou ekologické, takže nezatěžují životní prostředí.  Kelímky s reklamním potiskem jsou vhodné pro studené i teplé nápoje a jsou plně recyklovatelné.

Kelímky prakticky

Kelímky s reklamním potiskem se většinou vyrábějí v běžných objemech nápojů – tedy 0,2 – 1litr. Na výběr je mnoho velikostí a typů, aby bylo možno vybrat ten nejvhodnější právě pro vaši akci. Pokud pro vaši prezentaci nestačí obyčejné kulaté kelímky, zkuste oválné nebo třeba plastové vaničky. Ty jsou vhodné i pro další druhy potravin, které by v kelímcích nebylo možná podávat. (např.: saláty,  jogurty) 

Potisk kelímků - technologie

Potisk kelímků rychlý a efektivní způsob, jak o sobě dát vědět. V závislosti na náročnosti potisku a objemu objednávky (počtu kelímků) je samozřejmě nutno počítat s určitou časovou prodlevou na přípravu. 

Potisk kelímků je vyráběn tzv. ofsetem. Jedná se o tisk nepřímý, kdy se z tiskové formy tiskne nejprve na pryží potažený válec a z něho teprve na papír. Barva se tedy přenáší dvakrát a předloha na tiskové formě není stranově převrácená. Zároveň je možno tisknout i velmi jemné detaily a i na méně kvalitní papír. (což třeba knihtisk neumožňuje) To je dáno pryžovým válcem, který je schopen přilnout i na ne zcela hladký povrch.
Potisk kelímků, v závislosti na použitém materiálu, se může provádět dvěma způsoby:

Klasický ofset (vlhčený)

Jedná se o nejrozšířenější techniku tisku. Touto technologií je vytištěna naprostá většina knih, novin, časopisů a letáků, se kterými se setkáváme každý den. Před "nanesením dat" na tiskovou formu je tato forma celá hydrofobní (odpuzující vodu), následné nanesení dat se provádí laserem, který naruší tisknoucí hydrofobní vrstvu v místech, kde nemá tisknout. V místech, kde forma tisknout má, se vrstva ponechá nenarušená. Tato technologie laserového "vypalování" tiskové formy zaznamenala na přelomu tisíciletí velký nárůst využití a během několika let v postatě vytlačila původní techniky potisku využívající vysvicování filmů – tisk tedy probíhal vzájemným působením světla a materiálů citlivých na světlo.

Suchý ofset (nevlhčený)

Pod tímto názvem se ukrývá technologie, která ke svému působení nepotřebuje pomoc vody. Tisková deska je potažena vrstvou, na které barva nedrží. Voda je nahrazena rozdílnými povrchovými vlastnostmi dvou nanesených vrstev. První, krycí silikonová vrstva, tvoří místa netisknoucí - barvu pak odpuzuje a nepřijímá  - a druhá, vrstva polymerová, tvoří místa tisknoucí a barvu tím přijímá. Při následné expozici se v místech, která mají být vytištěna, silikonová vrstva odstraní (nejčastěji pomocí laseru) a tím se odhalí vrstva polymerová, která barvu přijímá. Tyto procesy se často exponují přímo v tiskovém stroji.

Pro tento typ ofsetu je nutno použít jiných typů barev, než u metody vlhčeného ofsetu. Zároveň také vyžaduje termoregulační systém, který má za úkol udržet teplotu tiskových válců. Jestliže je teplota příliš vysoká, barva přilne na netisknoucí místa a špiní. Nevýhodou suchého ofsetu po tisku je vznik malých částeček prachu, které se olupují na rozhraní tisknoucích i netisknoucích prvků - projevují se malými bílými místy v tištěném obrazu. Tiskové válce se proto musí častěji čistit a z těchto důvodů je suchý ofset vhodný spíše pro zakázky v menších objemech. Dosahuje zato vysoké kvality tisku, protože nepřítomnost vlhčícího roztoku umožňuje tisknout jemnější detaily.