Potisk keramiky

Velmi oblíbeným a úspěšným marketingovým tahem je potisk předmětů, které s největší pravděpodobností budou mezi lidmi každý den, které budou „v oběhu“ a zajistí, aby se reklamě dařilo a mohla oslovit co největší množství zákazníků. Potisk keramiky je jedním z efektivních způsobů, jak toho dosáhnout. Keramika jako prvek naší společnosti je s námi již po mnoho tisíc let. Každý z nás jí každý den použije, ale stěží si to uvědomujeme, natož abychom to nějak registrovali. Ale přesto je jeden druh keramiky, který určitě používá naprostá většina z nás denně – obyčejný hrnek.

Katalog reklamních předmětů online

Vytvořili jsme pro vás online katalog reklamních hrnků s potiskem:

Proč potisknout reklamou hrnek

Ranní čaj nebo káva – jednoznačné využití. A ono to vlastně nemusí být jen ráno, že? Mnoho lidí má svůj oblíbený hrneček a do něj si nalévá všechno, co mají rádi. A ten hrnek je dotyčnou osobou považován za něco vyjímečného, k čemuž má určitou vazbu a vyjadřuje tím i svůj styl. Osobně se rád svým hrnečkem ostatním pochlubím a díky tomu může reklama nenásilně ovlivňovat lidi v mém okolí každý den znovu a znovu.

Zde velmi snadno dochází k emočnímu přenosu informací. Například mám-li svoje oblíbené tričko se čtyřlístkem, které nosím rád a je mi v něm dobře, stejně pozitivně vnímám i symbol, který ten čtyřlístek prezentuje. A je-li to konkrétní symbol nějaké společnosti, podvědomě potom dotyčná společnost získává plusové body, protože vystupuje na něčem, co mám rád. 

Mnoho lidí si „svůj hrníček“ opatruje po velkou část svého života a díky tomu můžete mít jistotu, že bude vaše reklama v dobrých rukou a přesto bude na očích každý den. Bude působit všude tam, kde bude zapotřebí nádoby na náš oblíbený nápoj.

Výrobní procesy procházejí přísnými kontrolami a při jejich plnění jdou dodržovány obecně platné bezpečnostní normy. Podle požadavku zákazníka na výsledné vlastnosti dekorovaných předmětů je možno tisknout na sklo (keramiku):

  • vypalovacími sklářskými a keramickými barvami a preparáty drahých kovů (zlato, platina), které se fixují na dekorovaný předmět výpalem při teplotách 540 -730 st.C 
  • dvousložkovými barvami na sklo a keramiku.

Základní charakteristiky typů barev

Sklářská vypalovací barva

  • dobrá mechanická odolnost
  • použití pro výrobu vypalovacích sklářských obtisků
  • preparáty drahých kovů
  • (-) slabá odolnost proti mytí v myčkách nádobí
  • (-) složitá příprava nestandardních odstínů
  • (-) obsahují těžké kovy
  • (-) vyšší cena

Dvousložková barva na sklo a keramiku

  • dobrá odolnost proti mytí v myčkách nádobí
  • velké množství barevných odstínů
  • neobsahuje těžké kovy
  • zajímavá cena
  • (-) menší mechanická odolnost, která je ale pro běžné použití dostačující

Výhodou moderních postupů zpracování keramiky je jednak vysoká variabilita potisků, ale i mnohočetnost použitých tvarů a možnost modifikace matriálů. Dnes už není problém nechat si vyrobit Váš vlastní, zcela originální hrnek s vámi vybraným potiskem.

Potisk hrnků je prováděn sublimací do glazury za pomocí termolisu, což zajišťuje stálou kvalitu tohoto potisku. Hrnky se sublimačním potiskem jsou odolné, neloupou se a je možné je umývat i v myčce nádobí. Potisk hrnků je celobarevný a možný je i tisk fotografií. Kromě klasických hrnků jsou oblíbenými předměty na potisk například  pivních korbelů.

Pokud přemýšlíte o netradičním propagačním předmětu a zvažujete právě možnost využití potisku keramických prvků, pak by vám rozhodně neměla uniknout ojedinělá technologie, díky které takto upravené keramické nádoby odhalí svůj obrázek až po nalití horkého nápoje. Moment překvapení se dá vždy obrátit v náš prospěch…