Reklamní balónky a balóny

Nafukovací balónek si jistě vybaví každý z nás. Už jako malí jsme na poutích žadonili a škemrali u rodičů, aby nám alespoň jeden balónek koupili. Hrdě jsme si ho nesli ulicí, všem na odiv, jako by se snad nejednalo jen o kus gumy naplněný plynem. Uchváceni tím, že se dokáže vznášet ve vzduchu a hořce zklamáni, když jsme nebyli dost opatrní a uletěl nám kamsi do oblak.

Tehdy (v dobách „balónkové“ normalizace) ještě balónky udržovaly standardní velikost, nedostatkovou a jejich barevná pestrost se dala spočítat za pomoci základních barev. Pak ale přišel někdo s nápadem, že i takový balónek může působit jako dobrý reklamní prostor. Doba se změnila a tak nás dnes už nepřekvapí, že balónky mohou mít různé tvary, jsou vyráběny z více materiálů a hýří barvami, že až oči přecházejí.  

Z nějakého důvodu, snad pro kousek té nostalgie, jsou pro nás balónky stále tím lákavým předmětem, které nás upoutají. Přinášejí nové možnosti prezentace a i díky rozvíjejícím se možnostem tvarování přinášejí i po takové době své existence stále něco nového a neokoukaného.

Reklamní balónek jako vhodný dárek

Reklamní balónky jsou vhodným dárkem pro malé i velké zákazníky. Zkuste balónky s potiskem vašeho loga. Malým přinesou radost (mnohdy nejenom malým) a velcí budou moci vstřebat reklamu zábavnou a nenásilnou formou.

Rozhodně se nejedná o pasivní reklamu. Balonky nestojí na ulici opřené o sloup ani nejsou vystaveny ve výloze, aby čekaly, až si jich někdo všimne. Posilují svoje postavení v reklamě a jejich velká obliba svědčí o tom, že svoji sílu na trhu rozhodně mají. Jejich široká možnost použití a nízká cena z nich dělají výkonné a levné pomocníky na poli reklamy. Stávají se součástí školních besídek, maškarních či tanečních plesů, městských slavností, koncertů, svateb nebo narozenin. Dalo by se říct, že všude tam, kde je nějaká radostná událost, mají své místo i balónky. Dokážete si představit lepší podmínky pro nenásilnou a přitom aktivní reklamu? Například otevření obchodního centra, expozice na veletrhu, dny otevřených dveří. Ty si lze jen těžko bez reklamních balónků představit.

Nemusí ovšem zůstat jen u klasických balónků, zavěšených u stropu za výzdobu na oslavě či firemní události. Určitě si vzpomenete na „létajícího kněze“, který se v roce 2008 vydal na nebeský let za pomoci několika tisíc balónků. Jeho let skočil bohužel nešťastně, i když důvod, pro který tuto cestu podnikl (sehnání větší finanční podpory pro domov pro seniory v jeho farnosti) byl naplněn. Stejně jako u jiných forem reklamy, jde v první řadě o to, být vidět. A reklamní balónky mohou být tím odrazovým můstkem, který vás (vaši firmu) zviditelní. Stačí se jen nebát naplnit své vize. (a koupit si pár tisíc balónků s logem vaší společnosti. :) Tvar balonku není omezením a díky tomu, že vystupuje z běžné 2D projekce (tisk,TV) a rozpíná se i do prostoru 3D, dává nové netušené možnosti, jak vyjádřit tu myšlenku, kterou považujeme za úspěšnou při prezentaci našeho produktu.

Snad nejznámějším „nafukovacím balónkem“ je panáček Michelin. (Bibendum)  Můžeme bez nadsázky říct, že není v dnešní civilizované společnosti člověka, který by ho neznal.  Však taky působí na trhu hodně dlouho a měl dost času oslovit miliony zákazníků. Jeho předloha  vznikla již v roce 1898 a i po více než 110 letech je stále jedničkou a originálem. Kdykoliv ho lidé vidí (jedno z které strany), jednoznačně ho identifikují. Stejně (skvěle) může dopadnout i váš reklamní balónek.