Reklamní casting

Reklamní casting je proces, při kterém se provádí výběr osob (herců i neherců) a jiných účinkujících kl účinkování v reklamních spotech a dalších marketingových aktivitách. Výběr probíhá podle různých kritérií, k nimž patř:

  • pohlaví,
  • věk,
  • etnický vzhled,
  • barva a typ vlasů,
  • barva očí,
  • barva hlasu,
  • výška, váha, míry,
  • předchozí zkušenosti s filmováním, fotografováním nebo divadlem
  • další speciální požadované znalosti, schopnosti, nebo dovednosti (např.: zpěv, tanec, zájmy, zkušenosti se zvířaty, jazykové znalosti apod.).

Vše záleží na požadavcích zákazníka, který si určí, jak by měla reklama vypadat a jakým způsobem by bylo vhodné vytvoření realizovat. Castingy jsou organizovány pro výběr herců a aktérů pro natáčení reklam, filmů, videoklipů nebo focení.

Vedení specializované agentury

Reklamní casting (a jeho výsledky), pod vedením specializované agentury, pomáhá velmi výrazně zvýšit účinek reklamy. V reklamních propagacích je mnoho faktorů, které cílového zákazníka mohou oslovit. Pozitivně či negativně na něj mohou působit například barvy, zvuky, prožívané emoce (i když jen na filmovém plátně). Hlavním účelem vizuálních reklamních spotů (v nichž reklamní casting hraje velmi významnou roli) je diváka / zákazníka nějakým způsobem oslovit v pozitivním smyslu.

Co si budeme povídat, většina lidí se nechá ovlivnit prvním dojmem. A je-li první dojem pozitivní (čím výraznější, tím lepší), pak je cesta k oslovení zákazníka mnohem jednodušší a reklamní strategie má mnohem větší naději na úspěch. Dobře vypadající žena či muž, vhodně nastavená iluze fungující rodiny (v reklamě), či vytvoření (pocitu) symbiózy s potřebami diváka – to vše výrazně ovlivňuje výsledky a úspěšnost reklamy. A to je také hlavním úkolem reklamního castingu.   

I castingové agentury musí samozřejmě držet krok s dobou. Marketingoví stratégové velmi pečlivě sledují vývoj trhu a musí flexibilně zareagovat změnou plánů a strategie tak, aby si reklama udržela pořád dobré tempo a výsledky byly pro klienta co nejlepší.

Jak změna trhu vypadá, aby ovlivnila i reklamní casting  

Reklamní trh se v podstatě neustále potácí na okraji dvou světů – reality a fantazie. Jedni dají přednost odvážným novým nápadům, které posunují hranice lidského poznání, druzí zase preferují konzervativní postupy, ověřené již po desetiletí. Trh se musí přizpůsobit tomu, který svět zrovna vítězí a navíc musí být o krok napřed – předvídat, jak se asi bude situace vyvíjet dál. Samozřejmě, ne vždy je to reálné, ale zkušená reklamní agentura je schopná většinu kroků na trhu předvídat a přizpůsobit podle toho účinně reklamu. 

Když se kupříkladu změní celosvětově ekonomická stabilita (poslední doba je toho hezkým příkladem), změní se i nahlížení cílových skupin na životní hodnoty a priority. Ti, co dříve rádi riskovali a experimentovali, se najednou drží opatrně stranou a vyčkávají, až se situace ustálí. Atraktivní a vyzývavé zrzky v reklamách vystřídaly „spíše průměrné“ brunetky – snad proto, aby měl člověk pocit jistoty.

Castingové agentury

To jsou změny, které musí reklamní agentura umět podchytit. Najednou už nejsou v kurzu zelenooké blondýnky – honem rychle sehnat nějaké jiné „in“ postavy do našich reklam a propagací.  Castingové agentury často zajišťují i kurzy - modeling pro modelky i děti a kurzy pro manekýnky a hostesky. Poskytují kompletní servis na akce pro firmy (rauty, bankety), módní přehlídky, zajišťují hostesky. Pořádání firemních a sportovních akcí včetně zajištění hostesek, které jsou vyškolené naší agenturou.

Finále castingu - Callback

Finální fází castingu je tzv. Callback, což je v podstatě druhé kolo castingu – užší výběr již předtím „vyfiltrovaných“ uchazečů.