Reklamní cukrovinky

Reklamní cukrovinky, jak už sám název napovídá, jsou radosti založené na bázi cukru. Ten provází lidstvo už odnepaměti, extrakce cukru z rostlin sahá o několik tisíc let zpět do minulosti. A tak stejně jako platí pravidlo, že sůl je nad zlato, tak i cukr je něco, s čím přicházíme do kontaktu každý den a bez čeho bychom se jen těžko obešli. I když lékaři varují před nadměrným „oslazením si života“, stejně nám to nedá a dlouhodobě zdravé normy výrazně překračujeme.

Snad jen málokdo odolá při pohledu na pěknou bonboniéru či tabulku čokolády a cukr ke kávě nebo čaji je samozřejmostí. Cukrárny mají stálé žně a pokud máte pocit, že jejich zisky plynou hlavně z mlsných dětí a zmrzliny v letních měsících, pak jste na omylu. Právě dospělí mnohdy podlehnou pokušení při pohledu na krásný dortík a jsou ochotni utratit nemalé peníze za ono sladké pokušení.

Reklama a sladkost dohromady

Jak souvisí reklama a tolik oblíbené sladké kalorické bomby? Velmi úzce. Díky tomu, že jsou cukrovinky tak oblíbené a „denně na očích“, otvírají cestu k tomu, aby se s nimi mohla spojit propagace firmy či jiného výrobku.

Přehled nejpoužívanějších forem reklamních cukrovinek:

  • Firemní čokoládové kalendáře
  • Cukry s logem firmy
  • Čokolády
  • Bonboniéry
  • Lízátka
  • Bonbóny v kovové krabičce, plechovce
  • NOVINKA: Bonbóny s logem firmy uvnitř
  • Čokoládové mince
  • Sušenky
  • Sáčky s bonbóny

Jak na sladkou reklamu

Jednou z možností, jak zapůsobit i v této oblasti, je nechat si „převést svůj plán do sladké podoby“. Oblíbeným způsobem zformování cukrovinek podle svých představ je například „odlévání“ čokolády do tvarů písmen, číslic či jednoduchých tvarů. (housle, míč, autíčko). Další variantou může být vytvořit firemní symbol ve tvaru dortu. Šikovní cukráři dokážou zformovat těsto do neuvěřitelných tvarů a bohatě ho ozdobit tak, že výsledek vypadá jako přesná zmenšenina originálu, propracovaná do nejmenších detailů. Co třeba výletní loď, vzducholoď, sportovní auto, výrobní hala, specifický nástroj, 3d logo nebo jen neobvyklý nápis? Nic z toho není problém. Nebojte se experimentovat, možnosti jsou téměř neomezené. Navíc mají velkou výhodu – kromě toho, že potěší oko, potěší i chuťové buňky a zaručeně přinesou při konzumaci pocit uspokojení.

Pokud se ale chcete držet osvědčených marketingových strategií, nemusíte věšet hlavu, i zde můžete nechat své nápady vyniknout. Naprostou většinu cukrovinek je totiž potřeba do něčeho zabalit, aby vydržely mnohdy dlouhou cestu k zákazníkovi a právě to je to správné místo pro vaši reklamu. Vaše fantazie se může projevit naplno při využití pestré škály barev a obrazů, které na obal reklamní cukrovinky umístíte. A věřte, že jen málokdo si svůj oblíbený nápoj osladí bez toho, aby si prohlédl „reklamní cukřík“, který k nápoji dostane.

Reklamní cukrovinky zaujmou i obalem

Jedinečnou možností, jak oslovit a zaujmout zákazníka, je vyniknout jedinečným tvarem a barvou obalu. Barevný pytlík bonbónů s obrázkem jistě upoutá víc, než jen obyčejné balení, které ničím nevyniká. Například bonbóny (či cukrovinky) v kovové dóze jednak navodí dojem výjimečnosti, navíc i po spotřebování cukrovinek najde další využití, takže neskončí v koši, jako většina jiných obalů, ale může druhotně sloužit jako obal po další dlouhé roky. Po celou tu dobu bude samozřejmě reklama působit.   

Specifickým příkladem toho, jak dokážou reklamní cukrovinky zapůsobit na náš život, je i vhodné zvolení chutí dané cukrovinky. Udělejme si malou odbočku: předpokládejme, že máme zjištěno, že v určité oblasti, kde chceme, aby naše reklama oslovila co největší množství lidí, je v drtivé převaze v oblibě zákazníků pivo. Pak tedy logicky nebudeme prosazovat reklamu na sladké nealko nápoje, protože by to velmi pravděpodobně nemělo efekt. Stejný princip lze uplatnit i při plánování zapojení reklamních cukrovinek. Pomocí průzkumů a testů můžeme snadno zjistit, jaký druh cukrovinek je v největší míře preferovaný u našich (i potenciálních) zákazníků a podle toho se zaměřit na propagaci a distribuci naší reklamy na těchto cukrovinkách.