Reklamní desky

Reklamní desky jsou konferenční desky opatřené vhodnou reklamou. Na trhu je mnoho druhů a tvarů těchto desek, stejně jako se liší jejich barevné provedení a použité materiály. Konferenční desky najdou uplatnění hlavně ve vyšší sféře ochodu, tedy mezi managery, řediteli, obchodními zástupci apod. Všude tam, kde dochází k častému přesunu dokumentů a je potřeba mít je pěkně pohromadě, setříděné a přehledně uspořádané..

Základní reklamní desky

  • Obyčejné – nejpoužívanější typ desek – výhodami jsou jednoduchost, univerzálnost
  • Na zip – vhodné tam, kde hrozí vysypání / poškození obsahu desek – např: prašné prostředí
  • S kroužkovým vazačem – mnoho dokumentů je dnes archivováno v šanonech s kroužkovou vazbou. Tento druh reklamních desek umožňuje bezpečnou přepravu / uschování těchto dokumentů s potřebným zajištěním proti ztrátě / poškození

Ale reklamní desky samozřejmě nemusí být jen výsadou úspěšných byznysmenů. Určitě najdou oblibu i u těch, kdo přicházejí do  kontaktu s množstvím proměnlivých informací a potřebují mít tyto informace prakticky strukturované a pohotově připravené kdykoliv k použití.

Reklamní desky jsou většinou vyráběny standardním způsobem. Obsahují:

  • prostor na dokumenty,
  • kapsy na vizitky,
  • unifikovaná přenosná média (CD, DVD),
  • blok (zásobník papíru),
  • tužku
  • další užitečné věci, které při svém každodenním podnikání budete potřebovat. (kalkulačka, plánovací diář) 

Povrchové materiály mohou být různé (také v závislosti na objednávce zadavatele u výrobce – většinou se však používá mikrovlákna či imitace kůže.
Rozměrově pokrývají nejrozšířenější standardy dokumentů – A4, ale samozřejmě se dají přizpůsobit přáním zákazníka a vyrobit atypické rozměry přesně na míru.  

Nejpoužívanější metody potisku reklamních desek

Sítotisk 

Jedná se o šablonový tisk a je samostatnou tiskovou technikou. Umělecký sítotisk, jehož lze při speciálních postupech potisku reklamních desek také využít, je vhodný především na potisk hedvábí. Sítotisk se používá již od roku 1929 a u nás jej proslavily hlavně Baťovy závody. Princip tisku spočívá v protlačování barvy přes prostupná místa šablony na průtiskový materiál. Acetonový lak je přibarven práškovou barvou a jeho pomocí jsou vykryta všechna místa, která mají při tisku zůstat bílá. Jedná se o velmi oblíbenou metodu tisku, v poslední době hojně moderní grafická technika při potisku textilu (kresby na tričko, znaky). Hodí se k rychlé práci při velkých sériích.

Gravírování

Jedná se o technologii, která nahrazuje ruční rytí, a dá se definovat tak, že vytváří nápis či ornament odebráním materiálu. Ve výrobních oborech tisku nachází moderní gravírování široké uplatnění a pomalu tradiční způsoby výroby vytlačuje a nahrazuje. Hlavní využití gravírování se však nachází v oborech zabývajících se signmakingem (tj. vytvářením různých druhů popisků, nápisů, symbolů, či ornamentů) V závislosti na požadavcích zadavatele, zejména na kvalitu zpracování detailů, se gravírování provádí na ručních gravírovacích strojích (pantografy) nebo je automatizováno na gravírovacích plotterech. Zvláštním způsobem úpravy materiálu a potisku výsledného výrobku je gravírování pomocí laseru. Není sice vhodný na všechny materiály, ale dosahuje vysoké přesnosti zpracování

Tampotisk

Tamponový tisk (nebo tampotisk) je proces tiskové výroby, který může přenést základní obraz na prostorový (3D) objekt. Dochází k tomu pomocí nepřímého hlubotiskového procesu, kdy se obraz převádí z tiskové desky přes silikonový nosič (tampon) na substrát (plochu pro potisk). Je často využíván pro potisk produktů v celé řadě průmyslových odvětví - propagační výrobky, oblečení, elektronika, sportovní potřeby, hračky aj. Díky tvarové přizpůsobivosti tamponu je možné přenést obrázek ze vzoru na povrch předmětu s prakticky jakýmkoliv tvarem (např.: plochý, válcový, kulový, textura, složité úhly). Tampotisk má svůj původ v hodinářském průmyslu, kde byl výhradně používán na potisk ciferníků hodinek. V současnosti však dosáhl technicky velmi pokročilé úrovně a má široký rozsah použití.