Reklamní fólie

Reklamní fólie jsou fenoménem posledních let a stále mají svou velkou oblibu. Jejich asi nejpraktičtějším využitím je polep na sklo. Ale existují samozřejmě i zvláštní druhy folií, které se lepí například na kov nebo plasty či jiné pevné materiály.

Reklamní fólie bývá obvykle velmi tenký, pružný a extrémně ohebný film (slabá vrstva), zpravidla vyrobený z kovu či PVC. Několik příkladů i s typickým využitím:

  • Polepová fólie – sklo - najde své uplatnění například na oknech přízemních prostor, kde je potřeba omezit výhled ven i dovnitř. Dále výlohy, vitríny, prosklené výplně dveří apod.
  • Polepová fólie - automobily – polepy osobních automobilů, dodávek. Také na sklech prostředků veřejně dopravy se často setkáváme s polepovou reklamní fólií.
  • Polepová fólie (děrovaná) – speciální úprava, díky které je větší propustnost světla jen jedním směrem – opět třeba polep vozidel městské hromadné dopravy – ven je vidět poměrně dobře, v opačném směru se naopak jeví folie jako neprůhledná.
  • Obalové materiály – stretch fólie, polypropylenové pytlíky
  • Speciální oděvy
  • Magnetické fólie – mají specifické vlastnosti, jež ocení uživatelé odnimatelných reklamních polepů (např. vozy TAXI)
  • Translucentní fólie -  ideální pro tvorbu světelné reklamy
  • Plottrové folie – speciální fólie na výrobu reklamních prvků pomocí plotteru
  • další...

Reklamní fólie pronikají ale i do běžných oblastí našeho života. Polepujeme si s nimi mobilní telefony, těla notebooků, výlohy, tvoříme s jejich světelné reklamy, informační tabule, ukazatele, transparenty, markýzy, reklamní stojany, poutače či bannery. Nabídky možností jejich výroby a uplatnění je velmi bohatá - každý z výrobků je možné zhotovit v různém barevném provedení, rozměrech a kvalitě.

Fólie prakticky

Aplikace reklamních fólií je snadná a za dodržená určitých postupů i velmi rychlá. Aplikují se většinou „za mokra“, díky čemuž je možné ji několikrát přemístit - to představuje výraznou výhodu při aplikování mnohobarevných log a umožňuje přesné vyrovnání. Ovšem při aplikování fólií na studené podklady a při aplikování fólií v chladném počasí, je třeba postupovat se zvýšenou opatrností. Pokud je teplota nižší, než teplota vyžadovaná pro aplikaci, fólie nepřilnou dostatečně.

Specifickým odvětvím využití reklamních fólií jsou například obalové materiály. Plypropylenové plastové fólie, známé jako igelit či mikroten, jsou našimi pomocníky každý den. Z igelitu se běžně vyrábí nap. pláštěnky či deštníky, ale i různé pytle a rozličné sáčky. To jsou další místa a plochy, která se mohou pyšnit vaší reklamou .

Speciální fólie

Specializovanými fóliemi jsou také různé druhy filmových, fotografických a reprografických fólií. Velké využití najdou také v polygrafii nebo v například knihvazačství při vazbě knih. Využitím moderních technologií také velkou oblibu získaly magnetické fólie, které jsou ideální pro „polep“ automobilů a povrchů, které mají magnetické vlastnosti. Nejde o polep v pravém slova smyslu, protože zde místo lepidla funguje prostý fyzikální zákon. (u lepidla samozřejmě také, ale magnetické fólie se mnohem lépe sundávají, upravují a udržují) - používají se např. u taxíků.

Výrobou reklamních fólií se zabýváme i my v rámci DTP studia, tak jsme schopni vyrobit reklamu přesně podle  požadavků zákazníka. Nejefektivnějším způsobem výroby a zpracování reklamních fólií je za pomoci kvalitního řezacího plotru s použitím značkové fólií s různou dobou životnosti podle specifických požadavků zadavatele. Nejžádanějšími reklamními fóliemi jsou například informační cedule, silniční poutače, světelné reklamy, polepy firemních vozů, potisk autoplachet, reklamní polepy na autobusy MHD nebo informační systémy pro snadnou orientaci.