Reklamní letáky

Reklamní letáky jsou osvědčenou formou cílené reklamy. Setkáváme se s nimi denně - ve schránkách, v denním tisku, za stěrači aut, v nákupních centrech či je dostaneme do ruky od kamelotů na nejrůznějších místech. I když je určité procento lidí, kteří letáky neuznávají a nečtou, většina obyvatelstva (přes 70%) informace z letáku registruje a nakupuje podle nich.

I když jsou dnes lidé k reklamním letákům už trochu apatičtí, přeci jen když už je mají v ruce, většinou se podívají. Velký úspěch pak reklamním letákům přináší vhodné marketingové rozložení reklamy (informací). Kupříkladu letáky v některých diskontních řetězcích na našem trhu sázejí na osvědčenou kombinaci "věcí denní potřeby pro domácnosti" a nízká cena. Jistěže nepotřebujete denně nové papuče, digitální hodiny či příklepovou vrtačku, ale když je to tak levné - toho se musí využít! A to je právě ona geniální strategie, která způsobí, že jen za malé pořizovací náklady za tisk reklamních letáků se zisky zvýší mnohonásobně a zájem lidí bude obrovský.

Reklamní letáky – ideální nejen pro celoplošnou reklamu

Reklamní letáky jsou vhodnou formou pro mnoho druhů reklamy. Můžete jich využít čistě pro prezentaci svých služeb, jen abyste vešli do povědomí lidí či upozornit na momentálně probíhající akci nebo nový výrobek. S vyjímkou velkých společností působících po celé republice a celoplošných mediálních kampaní (tisk) jsou reklamní letáky ideální pro lokální reklamu malých či středních firem.

Reklamní letáky jsou jednou z nejúčinnějších forem prezentace reklamy. Jejich nespornou výhodou je ono "na správném místě ve správný čas". Daří se jim oslovit lidi všech společenských vrstev, každého věku. Spolu s běžným tiskem či poštou nenápadně pronikají do našich domovů a věřte tomu, že i když je nespokojený jedinec při vybírání pošty vztekle zmačká a zahodí do koše, stejně si všimne minimálně názvu společnosti či nějaké konkrétní nabídky. Jádro české populace nemá stále moc peněz, v dnešních dobách je to ještě mnohem markantnější, přesto si lidé chtějí koupit něco levného, a proto reklamní letáky sledují.

Pro koho cílit letákovou reklamu

Největší kupní potenciál (největší čtenáři reklamních letáků) mají dnes lidé středního a důchodového věku. Peněz je zoufale málo, každý bez vyjímky nějakým způsobem šetří a utahuje si opasek a levné nákupy či zlevněné výrobky slaví žně. Respektive obchodníci slaví žně - reklamní leták moc nestojí, ale udělá spoustu práce. Lidé jsou mnohem lačnější po nových způsobech, jak ušetřit a nabídky reklamního letáku je pro velkou část z nich tou nejsnadnější cestou. 

Jsou reklamní letáky to pravé?

Při výběru vhodné reklamy a tedy i zvažování, je-li forma reklamních letáků to pravé pro Vaši společnost, je však dobré se zaměřit na několik detailů, které velmi výrazně mohou ovlivnit to, jestli tento způsob propagace nebude přínosem jen pro majitele tiskárny. Zejména je dobré zaměřit se na otázky typu „kdo je můj zákazník?“ a „co ho nejvíc osloví?“ a podle toho volit rozvržení reklamy či formu reklamy jako takovou.

Mám-li malou opravnu bot v městečku v podkrkonoší, plošná reklama (v tisku, TV či na internetu) mi nijak výrazně nepomůže. Ale naplním-li okolní schránky reklamními letáky s informacemi o mých službách a cenách, moje šance v boji s konkurencí výrazně vzrostou. Dalším kritériem je mimo jiné rozpočet, tedy množství peněz, které jsme ochotni do reklamy vložit a účinnost jednotlivých způsobů propagace. Při volbě nástrojů reklamy je rozhodující takzvaný parametr CPT, což je cena, kterou je třeba zaplatit za oslovení jednoho tisíce příslušníků cílové skupiny.

A protože i reklama může být místem, kde se dají utopit velké peníze bez valného efektu, doporučujeme poradit se s odborníky, kteří společně s Vámi najdou řešení, aby reklama přinášela co nejvíc ovoce a počet oslovených a kupujících zákazníků byl stále větší…