Reklamní plochy - pronájem

Pronájem reklamních ploch je výhodnou investicí do reklamy pro podnikatele i firmy. Pod pojmem reklamní plocha si lze představit v podstatě cokoliv od malé vitrínky až po obří billboard. Díky této variabilitě můžete využít svůj potenciál a zaplnit přesně ta místa a prostředky, které budou vaší reklamě svědčit nejvíce a osloví co největší množství zákazníků. Záleží jen na výběru místa a formě reklamy, kterou použijete. Zvolením vhodné marketingové strategie docílíte velkého efektu zvýšení návštěvnosti či zesílení kupního potenciálu zákazníků. Stačí opravdu velmi málo.

Klasickým příkladem využití malých reklamních ploch jsou plochy v MHD. Kupříkladu MHD v Praze přepraví denně přes 3 miliony cestujících. To už je pěkné číslo na to, aby reklama zapůsobila a přinesla své ovoce. A že lze jen třeba v metru využít doslova každý centimetr volné plochy… Schody, eskalátory, vitríny, zdi, reklamní projekční plochy na stanicích, kliprámy v každém vagónu soupravy…
To všechno jsou místa, která čekají na Vaši reklamu a u kterých máte jistotu, že je denně uvidí miliony očí. Autobusy, tramvaje či vlaky mají také svůj ohromný potenciál, stačí ho jen využít.

Dalším vhodným využitím „návštěvnosti“ jsou reklamní plochy na zastávkách a nádražích. Lidé, tedy možní zákazníci, čekající na dopravní spoj, často přemýšlí, jak si ukrátit čas a poutavá reklama je pro mnohé příjemným rozptýlením. Nenásilnou formou tak vlastně sami reklamu vyhledávají.   

Jakou reklamní plochu zvolit? Indoor či outdoor?

To je otázka, kterou si budete muset zodpovědět hned na začátku. Odpověď na ni bude totiž klíčová pro vaše další kroky a bez ní bude vaše reklamní snažení sotva úspěšné. Neplatí totiž, že reklama je všemocná, je třeba ji dobře připravit, správně načasovat a hlavně umně podat.

Indoorová reklama (vnitřní)

Indoorová reklama, čili „reklama vnitřní“ bývá úzce specializovaná a přizpůsobena prostorám, ve kterých je umístěna. Bývá proto tedy volena pečlivě s ohledem na konkrétní cílovou skupinu, kterou může oslovit.
Příkladem pronájmu reklamních ploch pro indoorovou reklamu jsou:

  • Restaurace, kluby, bary
  • Kina, divadla
  • Obchody 
  • Školy
  • Úřady, státní správa
  • Obchodní centra
  • Fitness centra,sportovní zařízení
  • Kadeřnictví, kosmetika
  • Čerpací stanice
  • Zdravotnická zařízení
  • MHD a vlaky

Outdoorová reklama (vnější)

Outdoorová reklama se většinou neomezuje jen na určitou cílovou skupinu, její účinek je plošný a i její možnosti jsou větší.  Je částečně mobilnější a díky svým specifickým vlastnostem (velikost, umístění, otáčivost, nasvícení) osloví daleko více lidí, než reklama indoorová.
Zde je i pár příkladů reklamních ploch k pronájmu pro outdoorovou reklamu:

  • Billboardy
  • Bigboardy
  • Plachty (na vozidla, mosty,  budovy)
  • Lavičky
  • Lightboxy
  • Reklama na zábradlí či mostech
  • Reklama na sloupech veřejného osvětlení
  • Reklamní sloupy
  • Reklamní vlajky, prapory
  • Backlighty
  • Reklamní panely na stadionech a sportovištích

Reklamních ploch, které čekají na vaši reklamu je opravdu mnoho. Je jen na vás, které se rozhodnete využít. Ulice jsou plné lidí, které vaše reklama určitě osloví a zaujme, tak proč otálet? Pronájem reklamních ploch je investicí do budoucnosti. Reklama je trvalejšího charakteru, nemusí se omezovat na nastavených 30 vteřin reklamního spotu, ani po jednom přečtení neskončí ve sběru. Lidé ji mají na očích denně, po cestě do práce, na dovolené, na výletě a může je tak oslovit znovu a znovu.