Reklamní potisk

Reklamní potisk je správný krok pro vaši reklamu. Dnešní moderní technologie a ověřené postupy jsou snadno použitelné k potisku téměř jakéhokoliv materiálu. Každý obchodník si snadno spočítá, že důležitou částí dobré reklamy je kvalitní reklamní potisk, resp. další technologie jako výšivka, laserové gravírování, ražba, pískování apod. Reklamní potisk je levný a efektivní způsob, jak o sobě dát vědět.

Hlavní sílu reklamních předmětů představuje katalogová nabídka, tedy zboží, které nabízí více dodavatelů a pak je reklamní potisk mnohdy tím jediným faktorem, který oddělí úspěšný reklamní předmět od neúspěšného. Vhodným reklamním potiskem můžete i z obyčejného reklamního zboží udělat zajímavý předmět, který vzbudí zájem a přinese nečekaný ohlas.

U každého typu zboží (materiálu) je třeba brát v potaz, jaké jsou možnosti technologie potisku. U některých výrobků je možno použít více technologií, jiné technologie zase neumí např.: barevné provedení loga (laser, pískování). Proto je vždy vhodné se o volbě správné technologie potisku poradit s dodavatelem reklamních předmětů. Vyhnete se tak komplikacím při realizaci, kdy výsledek nebude odpovídat vašim představám.

Jaký druh reklamního potisku

Při rozhodnutí o podobě potisku (logo) mějte vždy na paměti, komu je reklamní dárek určený, jak je mu známá nebo neznámá právě vaše firma, a má-li reklamní předmět opravdu sám používat. Nevhodným potiskem můžete totiž téměř znemožnit používání reklamního předmětu. Zkuste si představit deštník, na kterém se ve výseči vyjímá obrovské výrazné logo. Počet lidí, kteří takový dárkový předmět budou rádi nosit nad hlavou je omezený.

Pro specifické materiály (výrobky) je vhodný reklamní potisk laserem. Jedná se většinou o tvárné materiály, které je možno řízeným paprskem laseru dobře zpracovat a vytvořit tak přesný obraz podle dané předlohy. Příkladem laserového potisku je například označování kláves na klávesnici při výrobě nebo propisek coby reklamních předmětů.  Svoje využití ale najde i při zpracování dalších materiálů vhodných na dekorační a upomínkové reklamní předměty, např.: kovové přívěsky na klíče, nože, butilky, zapalovače apod. Výhodou reklamního potisku laserem je především jemná kresba, možnost pracovat i s malým počtem kusů a specifický vzhled zejména u dřevěných předmětů.

Dalším využívaným druhem potisku je čtyřbarevný potisk, tzv. Flexotisk. Je vhodný nejen na běžný papír, ale i textilie, z kterých se dalším zpracováním (archováním nebo převíjením) dají vyrábět např.: ubrusy a utěrky. Díle pak na papíry ofsetové, termocitlivé, samopropisující, tissue, kartony, netkaná textilie, knihařská plátna

Využití reklamního potisku

  • potisku balicích a přebalových papírů univerzálním nebo reklamním potiskem
  • reklamním potisku kotoučků do pokladen, lepicích papírových pásek
  • potisku netkané textilie reklamním motivem
  • tisku ochranných prvků pomocí nekopírovatelné barvy a imitací vodotisku
  • celoplošných a voděodolných nátěrech papírů
  • potiskování velkých formátů měkkých materiálů, jako jsou fólie, lepenky a kartóny.

Tiskovou formu tvoří pružný štoček ze silikonu, který se používá k potiskování měkkých materiálů. Je přilepen na tiskový válec, do kterého se přidá barva a v tlaku je zhotoven otisk na příslušný materiál (většinou archové stroje), na velké lepenky. Tiskové formy jsou ve formě návleků (slivů) , které se navlékají na tiskové válce. Výměny zakázky na tiskovém stroji probíhají velmi jednoduše, jeden sliv se stáhne a nahradí jiným. Touto technikou jsou potiskovány igelitové tašky, následně až po potisku jsou slepovány.