Tvorba WWW stránek

Ještě před pár lety většina z nás sáhla po Zlatých stránkách, když potřebovala najít firmu či poskytovatele určitých služeb. Stačilo prolistovat pár stran, pak zvednout telefon a obvolávat jednu firmu po druhé, aby člověk našel tu nejlepší a zároveň nejlevnější. Díky Bohu, dnes to už za nás obstará internet.

Díky internetovým stránkám firem se rychle a přehledně dozvíme všechny (nebo alespoň podstatnou část) informace, které potřebujeme. Můžeme si tak během pár okamžiků porovnat nabídky služeb, ceny zboží nebo dopravní dostupnost a v klidu si spočítat, jaká nabídka se nám vyplatí víc. 

Ptát se, jestli se v dnešní době vyplatí mít své vlastní webové stránky, je zcela zbytečné. Rozhodně ano. Rozhodně má cenu investovat peníze do propagace své firmy na internetu. Pokud chcete mít co nejvíce zákazníků (předpokládáme, že chcete), pak je reklama na internetu v podobě vlastních webových stránek tím nejlepším řešením.

Internet = přítomnost a budoucnost

Díky téměř neomezenému záběru internetu se může prezentovat opravdu každý. Nezáleží, v jaké oblasti podnikáte. Navíc díky možnostem e-shopů dokonce ani nemusíte mít kamenný obchod, aby se vaše zboží mohlo prodávat. Představte si, že máte katalog, ve kterém budete chtít představit vaši společnost, prezentovat vaše výrobky, dát zákazníkům rady, diskutovat s nimi, odkázat je na vhodná místa. Představte si, že ten katalog je jen pro vaši firmu a může mít neomezeně stran. Není to lákavá představa?

Přesně to vám přinesou vaše vlastní webové stránky. Dobře vytvořené webové stránky vám přivedou mnoho zákazníků a ty stávající pomohou udržet. Můžete je informovat o novinkách, slevách a plánovaných akcích.

Rozhodně ale stojí za to obrátit se při tvorbě vlastních webových stránek na odborníky. Za úspěchem kvalitního webu stojí dobrá průprava, precizní zpracování a znalost SEO/SEM, což vám freehostingové weby nabídnout nemohou. Na freehostingu sice nic za stránky neplatíte a jejich vytvoření je jednoduché pomocí šablony, ale takové stránky se stěží hodí na nějaký osobní blog. Vůbec nejsou vhodné na firemní stránky, které mají zákazníkům nabídnout nějaký kvalitní produkt či službu. Takže zde (podle pořekadla: méně znamená někdy více) platí, že méně je opravdu méně.

Microsites aneb malé weby

Výhodou při vaší prezentaci pomocí www stránek mohou být i tzv. microsites, což jsou speciální malé weby, fungující jako doplněk hlavní webové prezentace. Microsite je rovněž považována za prostředek internetového marketingu. Hlavní stránka má zpravidla také svou vlastní URL adresu nebo doménu. Většinou jsou používány k prezentování specifického okruhu informací – ať již článků (nekomerčně) či společností nebo produktů (komerčně).

Microsites zveřejňující textový obsah mohou sloužit např. jako stránky či skupiny stránek obsahující informace o dovolených, událostech, svátcích nebo podobných záležitostech. Jejich účelem je uvést více detailních informací, než by mohlo být uvedeno na hlavní webové prezentaci. Jsou rovněž často používány také ke zveřejňování „efektivních“ článků. Například maloobchodník se zábavními potřebami může vytvořit microsite obsahující texty o historii svátků jako Valentýn aj. Komerční účel této stránky pak kromě prodeje zboží může jejím návštěvníkům poskytovat také jistou přidanou hodnotu; to právě jak kvůli prodeji, tak také pro svůj bohatý obsah vedoucí k větší úspěšnosti ve fulltextových vyhledávačích.

Satelitní weby

Vyšším typem microsites jsou satelitní weby, které dále rozšiřují především uživatelské funkce webu a tím si kolem sebe budují komunitu pravidelných návštěvníků a uživatelů. Jejich přidaná hodnota je proto mnohem vyšší a z hlediska svých cílů jsou mnohem efektivnější (např. proto, že s jejich uživateli se dá pracovat mnohem déle).