Zvyšování návštěvnosti stránek

Zvýšení návštěvnosti stránek je problém, který řeší mnozí z nás každý den. Vědomi si pravidla „být viděn“ se snaží zajistit svým stránkám co nejvyšší pozice ve vyhledávačích, protože jen tak se zvýší jejich šance na úspěch v boji s konkurencí.

Zde bohužel neplatí ono biblické „první budou poslední“, ale zůstává smutným faktem, že poslední posledními zůstanou. Návštěvnost stránek a s tím související pozice ve vyhledávačích je poměrně komplexní a složitý problém. Je to podobné, jako byste přijeli do autoservisu s „jednoduchým“ požadavkem, aby vaše auto lépe jelo. To ale samozřejmě závisí na mnoho faktorech – jaké používáte palivo, jaké máte pneumatiky, v jakém provozu ho používáte apod.

Základem je kvalita

Základem úspěchu je mít dobrý, kvalitně zpracovaný web. První dojem je totiž jedním z určujících faktorů zákazníka při výběru zboží či společnosti. A stejně jako je důležitý první dojem při osobním setkání - bankovní úředník v odrbaných džínách a zmačkaném tričku vás asi důvěrou nenaplní – tak je důležitý i první dojem zákazníka při pohledu na vaše webové stránky.

Dalším důležitým faktorem je obsah. Až příliš mnoho tvůrců stránek sází na to, že se k nim zákazník dostane přes vyhledávače a už méně se starají o to, aby byly pro návštěvníka přehledné a mohl na nich najít pohodlně a rychle informace, které hledá. Nekvalitní obsah (případně obtěžující pop-up okna či nepotřebné applety a skripty) může zákazníka velmi rychle odradit od plánovaného nákupu z jednoduchého důvodu. Řekne si: „pokud se společnost takhle stará o své stránky, které by měly být jejich hlavní vizitkou, jak se asi bude starat o mne, jako o zákazníka?“ V tu chvíli už je jednou nohou u konkurence…

Jednou z nejdůležitějších částí je samozřejmě reklama. Dobrá reklama udělá zázraky, o tom není pochyb. Budeme-li na internet nahlížet jako na nástroj prezentace, jedná se v podstatě o jeden velký seznam firem. Jen dobrá reklama je to, co dokáže vaši společnost zvýraznit oproti tisícům ostatních a zajistit, že si zákazníci vyberou právě vás .

Co dělat, aby náštěvníci chodili

Vaše stránky nesmí upadnout do stagnace. Musí být dynamické a pružně se přizpůsobovat pohybu trhu a s tím související fluktuace zákazníků.

PPC kampaně

Jednoznačnou výhodou PPC reklamy je její plánovatelnost a měřitelnost. Také její okamžité účinky na návštěvnost vašich stránek. Od spuštění kampaně až po její ukončení máte okamžitý přehled o vydaných investicích, o účinnosti reklamy a o tom, zda je zaměřena na tu správnou cílovou skupinu. Díky tomu se může reklama aktuálně přizpůsobit poptávce a docílit tak maximálního efektu. Neplatíte za všechny, kteří jen surfují, ale nic nekoupí. Ale za ty, kteří kliknou na reklamní odkaz a u těch je už velká pravděpodobnost, že je vaše nabídka opravdu zajímá. Opravdové využití najde ale spíše u sezónních akcí – slevy, nové zboží aj.  

Optimalizace webu

Pro dlouhodobější a stabilnější zvýšení návštěvností stránek hlediska bývá výhodnější investovat do optimalizace webových stránek. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) pomůže vašemu webu získat množství nových, dobře cílených návštěvníků. Takových, kteří na internetu hledali právě ty produkty či služby, které nabízíte.

Linkbuilding

Aneb tvorba zpětných odkazů. Získávání zpětných odkazů vede k posílení stránek ve výsledcích vyhledávání. Zpětné odkazy vyhledávače interpretují jako za pozitivní reference, které jim doporučují odkazovanou webovou stránku. Zpětné odkazy jsou nejdůležitější součástí off page faktorů stránky – to jsou faktory, které ovlivňují kvalitu optimalizace pro vyhledávače, ale nejsou přímo umístěny na dané stránce.

Pro naše klienty volíme obtížnější cestu oborového získávání zpětných odkazů, která je náročnější, ale velmi kvalitní. Nevyměňujte zpětné odkazy s kýmkoliv! Pomůžeme vám - kontaktujte nás.