Meziroční nárůst počtu objednávek o 29 % a celkových tržeb o 23 %. To jsou čísla, kterých jsme dosáhli v roce 2024 s AZFishing.cz
Rok 2024 byl pro e-shop AZFishing.cz mimořádně úspěšný a věříme, že se po převzetí pod naší správu stal přelomem v efektivním využívání digitálních marketingových strategií. S významným nárůstem tržbeb i počtu konverzí se podařilo dosáhnout výsledků, které nejenže předčily očekávání, ale také nastavily vysokou laťku pro další rok. Podívejme se detailně na to, jakými kroky a strategiemi bylo tohoto úspěchu dosaženo.
Spolupráce začala v lednu 2024 a první měsíce se očekávalo narovnání stávajícího stavu a příprava na další měsíce tak, abychom nastartovali prodeje a překonali rok minulý. Již od března se nám podařilo výrazně překonávat tržby za stejné období roku 2023 a nakonec byly jen dva měsíce v roce 2023, které byly lepší než v tom letošním.
Klíč k růstu tržeb
Jednou z nejsilnějších stránek naší strategie byla schopnost zaměřit se na konkrétní kategorie rybolovu, jako jsou lov kaprů, lov dravců a mořský rybolov. Právě mořský rybolov se stal vlajkovou lodí v růstu, kde se meziročně podařilo zvýšit tržby o neuvěřitelných 80 %. Tento úspěch jsme dosáhli i díky hluboké produktové analýze, uzpůsobené komunikaci vůči sezonalitě a testování nových taktik.
Jak taková produktová analýza může vypadat (data jsme museli z důvodu bezpečnosti dat rozmazat). ŠNicméně šlo o srovnání produktů z pohledu cen, prodaných kusů a celkových tržeb, tak abychom se soustředili na TOP produkty:
Co dalšího nám pomohlo k růstu?
Automatické škálování performance max kampaní za pomoci automatického nástroje Product Hero. Zaměření se na TOP produkty pomocí katalogů a hledání dalších nevyužitých klíčových výrazů, které jsou pro nás relevantní a vedli k nákupům.k nezůstávat na jednom místě a neustále testovat a hledat cesty k dalšímu růstu.
Ne všechno však bylo hned od počátku efektivní a buď jsme museli kampaně výrazně upravovat nebo dokonce došlo k úplnému zastavení, pokud jsme zjistili, že tudy cesta nevede. Důležité je však nezůstávat na jednom místě a neustále testovat a hledat cesty k dalšímu růstu.
Klíčové reklamní kanály a taktiky
SEE
Display, Video, Search
Google Ads, Sklik, Meta (FB&IG)
THINK
Display, Video, Search, Shopping Ads
Google Ads, Sklik, Meta (FB&IG), Heureka
DO
Display, Video, Search, Shopping Ads, Emailing
Google Ads, Sklik, Meta (FB&IG), Heureka, Emailing
CARE
Display, Video, Emailing
Google Ads, Sklik, Meta (FB&IG), Heureka, Emailing
S čím klientovi pomáháme
- Celková strategie a plánování aktivit (strategic roadmap)
- Výkonnostní marketing
- Průzkumy trhu a otevírání nových možností
- Analytika včetně dat ze CRM
- Monitoring konkurence
- Konzultace v oblasti grafiky
- Konzultace v rámci SEO a linkbuilding
- Konzultace UX a úprav webu
Důležitou součástí naší strategie bylo využití sezonních nabídek, dle rybářské sezóny nebo také dárkové poukazy propagované před Vánoci a na Black Friday. Tyto kampaně nejenže pomohly zvyšovat tržby, ale také posilovaly vztahy se stávajícími zákazníky. Brandové a non-brandové kampaně ve vyhledávání pak zajistily, že jsme byli vidět jak pro zákazníky hledající konkrétní značky, tak pro ty, kteří hledali obecnou inspiraci.
Hlavní čísla
23 594 692
Zobrazení
447 841
Kliknutí
521 694
Návštěv
+29 %
Konverzí YoY
+23 %
Celkové tržby YoY
14,2 %
PNO včetně služeb
Náš zaměřený přístup přinesl velmi dobré výsledky. Například ze zdroje Google / cpc jsme zaznamenali meziroční nárůst konverzního poměru o 18 %, zatímco počet objednávek vzrostl o 41 % a celkové tržby o 35 %. Ještě úspěšněji růstu byl ze zdroje Seznam / cpc, kde jsme dosáhli zvýšení konverzního poměru o 73 %, počtu objednávek o 340 % a tržeb o 367 %, přičemž náklady vzrostly o přibližně 97 %.
Co dalšího vedlo k růstu? Tři hlavní věci na které jsem se zaměřovali:
- Produktová analýza
- Konverzní cesta na úroveň jednotlivých zdrojů
- Výše průměrné objednávky včetně rozpadu na jednotlivé zdroje
To nám pomohlo lépe pochopit jaké produkty je nezbytné mít na skladě, tak abychom se vyhnuli nechtěným propadům v tržbách. Důležitý je určitě konverzní poměr (konverze/návštěvy), ale pro nás je také důležité vědět jak jsme na tom na úrovni jednotlivých zdrojů. A co víc jaký je konverzní poměr v jednotlivých krocích nákupního procesu od přidání do košíku, pokladu až po samotný nákup. No a v neposlední řadě průměrná objednávka, kterou chceme mít samozřejmě co nejvyšší. Při detailní analýze jsem zjistili, že Meta (FB&IG) má v některých případech až o 110 % nižší průměrnou objednávku než Heureka nebo Google Ads. To vše nám pomáhá se zaměřit na ty správné kanály a taktiky, tak abychom dosáhli na co nejlepší výsledky.
Díky důvěře klienta, jsme nebyli omezeni rozpočtem a naše cílové PNO bylo 15 % včetně našich služeb. Na konci roku jsme skončili s PNO 14,2 % při nárůstu počtu objednávek o 29 % a celkových tržeb o 23 %.
Rok 2025 a další výzvy
Na rok 2025 jsem si nastavili vysokou laťku, kterou se samozřejmě budeme snažit překonat. Mezi letošní hlavní cíle bude již zmiňovaný věrnostní program, otevření dalších reklamních platforem (například Microsoft Bing), více se zaměřit na zbožové srovnávače, které mají nejlepší konverzní poměr a vstup na zahraniční trhy počínaje Slovenskem.
S pohledem do budoucna jsme již připraveni na rok 2025. V první polovině roku se zaměříme na sezónní komunikaci, která bude odpovídat aktuální poptávce po specifických rybářských produktech. Další důležitou prioritou je rozšíření věrnostního programu, který má za cíl posílit loajalitu zákazníků. Pro tuto iniciativu máme připravenou propracovanou strategii, zahrnující personalizované sdělení a akce, jejichž detaily si zatím necháváme pod pokličkou a třeba si o něm povíme v dalším článku.