Tento projekt ukazuje, že Shoptet nemusí být jen krabicovým řešením, ale lze ho přizpůsobit kompletně na míru, pokud máte dodavatele, který má hluboké zkušenosti se Shoptetem a dokáže využít jeho plný potenciál (chápete správně, Remédio má).
Představení klienta
Evolution Group je etablovaná česká společnost, která se specializuje na výrobu a prodej šperků s bohatou tradicí z Jablonce nad Nisou, známého centra českého sklářství. Firma si zakládá na lokální výrobě a využívání kvalitních materiálů.
Klient měl jasnou představu o tom, kam se chce posunout, přesto v průběhu vznikla ještě celá řada nápadů jak celý koncept posunout ještě o pár úrovní výš.
Výsledkem je vysoce customizovaný frontend (to, co vidí zákazník a s čím interaguje – frontend je výkladní skříň vašeho obchodu, kde si zákazník vybírá co nakoupí), který je plnohodnotně provázaný s administrací a klient má dnes možnost sáhnout prakticky do každé části e-shopu sám, bez závislosti na nás.
Shoptet na míru: Na co jsme v rámci projektu hrdí?
Pokud Shoptet neznáte a máte zkušenosti s většími e-shopy, některé funkce a prvky vám mohou připadat jako samozřejmost – ti co znají Shoptet ale budou hned vědět, jak složité takové věci mohou být. Navíc, ďábel se skrývá v detailech.
Megamenu s rozšířenými funkcemi
Pokud se podíváte na základní šablony Shoptetu a jak se chová menu při rozbalení, setkáte se s následujícími variantami.
https://step.shoptet.cz/
https://samba.shoptet.cz/
https://classic.shoptet.cz/
Vyloženě neurazí, především Classic nebo Samba, protože umožňují v základu používat i ikonky ke kategoriím. Ale žádné jiné informace do menu jen tak nedostanete.
Například topované produkty, kategorie, odkazy na obsah, který pomáhá s výběrem atp. Nehledě na to, že tímto způsobem podporujete interní prolinkování webu z velmi prominentní pozice, což mají “search enginy” rádi.
Proto jsme museli jít o krok dál a vytvořit “megamenu”, které je dokonce plnohodnotně provázané do administrace a klient nepotřebuje kvůli každému zásahu a změně kontaktovat nás.
Co na něj říkáte vy?
Administrace a závislost na dodavateli e-shopu
Toto bývá obecně velké téma. Firmy jdou na krabicové řešení, kde si chválí možnost administrovat prakticky cokoliv, aniž by byli závislí na dodavateli.
Většinou poté, co nainvestují vyšší stovky tisíc/milionů korun do custom řešení, kde je většinou scénář stejný – uzamknou se do systému dodavatele, kde je jakýkoliv rozvoj velmi nákladný a pomalý.
Bohužel se děje to, že taková firma, která utekla ze svého technického vězení přijde na Shoptet a implementační partner vytvoří vězení nové – naštěstí tím, že jde pouze o frontend jde o vězení s nižší ostrahou, ale výsledek je podobný.
Nemožnost si dělat větší změny na e-shopu, dlouhá reakční doba, vysoká cena i drobných změn.
Kdybychom dostali korunu za každý takový příběh, který jsme slyšeli, už máme aspoň 55 korun.
I to je důvodem, proč jsme se vzdali přístupu prodávat klientům měsíční správu a svěřili veškerou moc do rukou klientů.
Výsledek? Spokojenější zákazníci, u kterých nemáme průběžný příjem, ale díky dobrým referencím stavíme více e-shopů než kdy dříve.
Přiřazování certifikátů k produktům pomocí příznaků
Nespočet různých typů certifikátů napříč sortimentem. Současně nechceme zobrazovat certifikáty formou PDF ke stažení, ale poutavějším způsobem, který si klient vyžádal.
Stačilo nám vytvořit nový parametr, který se nezobrazuje u produktů zákazníkům, pouze v administraci. Kdykoliv přidáte produktu příznak “certifikát” zobrazí se tak, jak jsme si s klientem navrhli.
Jednoduché a rychlé.
Bannery v katalogu produktů
Klientovi na Shoptetu chyběla možnost nativně propisovat do katalogu produktů bannery – nelíbilo se, že celá stránka je vytapetovaná produkty s bílým pozadím a stránka působí monotónně. Současně chyběla možnost v podkategoriích cílit relevantní nabídkou na zákazníky, kteří danou sekci procházejí. odkaz
Custom Instagram sekce s editovatelným prvním příspěvkem
Ano, můžete si pronajmout doplněk Instagram + na Shoptetu za pár stovek korun ročně a my ho často sami využíváme. Pokud se však chcete odlišit, je třeba zvolit jinou cestu.
My jsme si napsali tuto “featuru” vlastní a můžeme ji dávat kam se nám zachce (nejen nad patičku e-shopu).
Současně si klienti u doplňku Shoptetu stěžovali, že není editovatelný – propíše vše, co přidají na Instagram. My jsme prominentní první dlaždici udělali větší a klient si ji může v rámci administrace libovolně měnit.
Náš doplněk tak působí o něco elegantněji a dává moc pracovat s první úvodní fotkou a současně pozicí na e-shopu.
Fotky produktů v košíku v 2. a 3. kroku
Běžně v Shoptetu, když přidáte produkt do košíku, uvidíte produktové miniatury pouze v prvním kroku – v druhém a dalších krocích je již výpis. To může působit jako drobnost, ale taková drobnost může páchat i problémy – nehledě na to, že košík vypadá lépe, když tyto fotky zobrazuje.
Co když zákazník nakupuje a je vyrušen od nákupu a ke košíku se vrací po časové odmlce? V některých případech nemusí být z názvu jasné, který produkt si vybral a jak vypadá. V tu chvíli musí opouštět košík a jít se proklikávat zpět na detail produktu -> většina UX specialistů vám řekne, že odvádět mimo košík, když už tam má zákazník zboží, není nejlepší cesta.
Podobných scénářů může být celá řada. Určitě nejde o funkci, která zásadně zvýší konverzi a dokončení nákupů, ale může ji o pár desetinek posunout – což ve vyšších obratech mohou být zajímavá čísla.
Jak na vás působí naše řešení, kde jsou produkty i s náhledem?
Upsell v 1. kroku košíku – 2x produktový slider
Upsell v košíku – velké téma. Celá řada e-shopařů vám potvrdí, že upsell v košíku zásadně zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky a přesto často vidím, že e-shopy nenabízejí v košíku prakticky nic navíc.
S Evolutiongroup jsme vymysleli elegantní řešení pro prezentaci upsellů a rozdělili je dokonce do dvou kategorií.
Klasický prvek, který na základě toho co v košíku již máte zobrazí další produkty, které by vás mohli zajímat.
A protože šperky se často kupují darem, nabízíme zákazníkům v košíku přidat “přáníčka k objednávce”. U drobnějších šperků může jít tímto způsobem o navýšení ceny objednávky o 10 – 25 % a jelikož jsou přáníčka otázkou desítek korun, nejde o žádné zásadní finanční rozhodnutí a ti co mají v plánu obdarovat rádi připlatí za přání.
Obě tyto funkce jsou prezentované formou “slideru” (kolotoče produktů), kdy máte možnost posouvat na obou stranách slideru doleva nebo doprava (je možný i autoplay – produkty se posouvají každé 2 vteřiny doleva nebo doprava).
Custom galerie fotek na detailu produktu
Může se to zdát jako drobnost, ale Shoptet nabízí další produktové fotografie v miniaturách pod fotkou -> to na některých zařízeních může znamenat, že zákazník ani neví, že fotogalerie obsahuje další fotky produktů a může ze stránky odejít.
Ukázka Shoptetu, kde jsem na své Mac Air 13’ fotky již neviděl a musel posunout o něco níže, abych aspoň naznačil, kde jsou fotky umístěné.
Oproti tomu jsme je na Evolution Group umístili do horní části vlevo, pro lepší vizibilitu viz. screen níže.
Koukáte na to stejně jako my?
Závěrem
Těch funkcí, které jsme řešili s klientem je celá řada a ne o všech jsme psali, protože by článek málokdo dočetl dokonce 🙂
Za zmínku může stát, že variantní produkty mají vlastní URL adresu, což je pro SEO zásadní – na Shoptetu to nativně tak bohužel není a každý varianta má stejnou URL jako masterprodukt.
Nebo to, že veškeré sekce, které se nevešly do administrace má klient vytažené do Data Layeru v Editoru a má k nim videonávody – s trochou technické vyspělosti a návody si klient může vše měnit sám a nemusí platit za správu (viz. úvod článku).
My děkujeme klientovi za důvěru a přejeme spoustu úspěšných klientů!
A pokud zvažujete přechod na Shoptet, nebo již na Shoptetu jste, rádi i váš e-shop vystřelíme o pár pater výš!