Úvod
Inspirum Technologies se dělí na Inspishop, který buduje e-shopy na vlastní plarformě a Inspipay, která se věnuje tématice platebních bran a platebních terminálů.
Cílem bylo budovat organickou návštěvnost a zvýšit povědomí o aktivitách Inspipay. Současně se snažit z blogu udělat akviziční kanál pro zájemce o platební terminál nebo platební bránu.
Pro tento úkol nám dávalo smysl využít blog, kde jsme mohli jít tematicky do šířky.
Výchozí situace
Blog měl před startem spolupráce cca 150-300 návštěv měsíčně a prakticky žádné leady nechodili na poptávkový formulář na web. Blog fungoval pouze na subdoméně blog.inspirum.cz a aktivně se neřešila linkbuildingová strategie. Tedy nic nenasvědčovalo tomu, že bychom mohli cílit na kompetitivní klíčová slova ve finančním sektoru, jako je například “platební terminál” a konkurovat společnostem jako ČSOB, Fio nebo Comgate.
Naše řešení
Zaměřili jsme se na rešerši klíčových slov, pro které se opravdu vyplatí psát články – nemohli jsme si dovolit vybírat jen klíčová slova podle hledanosti a relevance k tématu. Museli jsme důkladně zkoumat kvalitu obsahu v SERPu pro vybraná klíčová slova, věnovali jsme se úrovni Domain Ratingu, kterou měla konkurence a počtu/kvality zpětných odkazů na web.
Díky přístupu k obchodnímu oddělení Inspipay jsme se současně snažili rozklíčovat, co rezonuje v daném tématu a jaké faktory obchodníci řeší, než si vyberou poskytovatele brány nebo terminálu -> pochopení cílové skupiny.
V úvodu se budoval obsah pro nízko visící ovoce (menší hledanost, menší konkurence) díky analýze klíčových slov. Postupně jsme získali několik zpětných odkazů organickou, což drobně posílilo náš odkazový profil.
Svatý grál naší spolupráce
Návštěvnost se postupně zvedala, některé články byly úspěšné prakticky ihned, jiné potřebovali menší push v rámci interního prolinkování a optimalizace obsahu.
Opravdový úspěch se dostavil až ve chvíli, kdy jsme měli dostatečné pochopení trhu s platebními terminály a uvědomili si, že chybí transparentnost.
Poskytovatelé platebních terminálů neprezentovaly transparentně podmínky spolupráce a prakticky každý, kdo šel přímo za poskytovatelem dostal odlišnou nabídku – často i obchodníci, kteří měli srovnatelné tržby, srovnatelný produkt.
Šlo pravděpodobně o to, co jste schopni si dohádat – a díky tomu, že nebyla možnost si jednoduše online někde nabídku srovnat, aniž byste nekontaktovali dalšího poskytovatele, bylo těžké určit, jestli máte dobré nebo špatné podmínky.
Srovnání poskytovatelů platebních terminálů
Na českém internetu neexistovalo srovnání a z feedbacku klientů a obchodního týmu Inspipay jsme si uvědomili potřebu po takovém “dokumentu”.
S týmem Inspipay jsme dali dohromady seznam parametrů, které jsou pro žadatele zajímavé.
- poplatky za transakce
- typy nabízených terminálů
- podpora více měn
- možnosti spropitného
- možnost napojení na pokladní systémy
- schopnost processingu el. stravenek
- dostupnost více IČ na jednom terminálu
- atp.
Sběr dat
S “unifikovaným případem” jsme oběhali všechny hlavní poskytovatele terminálů v ČR a nechali si vytvořit nabídku na míru našemu případu.
Během pár týdnů jsme měli veškeré informace a mohli začít kompletovat.
Úspěch: Návštěvností to nekončí
Po publikaci článku jsme se během prvních 2 týdnů usadili na první stránce vyhledávání (ve společnosti webů jako Comgate, ČSOB, FIo atp.) na klíčová slova jako:
- “platební terminál”
- “srovnání platebních terminálů”
- “nejlepší platební terminál”
- atp.
I díky srovnání měl blog v prvních měsících po publikaci střední jednotky tisíc návštěv (cca 1500% nárůst). Návštěvností to však nekončilo.
Srovnání, jako každý správný článek obsahoval CTA tlačítko, které odkazovali na poptávkový formulář společnosti Inspipay, která pomáhala klientům s výběrem poskytovatele a vyjednávalo pro ně i lepší podmínky.
I díky nátuře služby byl konverzí poměr blízko 50 procentům. Blog generoval prakticky každý den alespoň 1 lead, což konvertovalo v přibližně 15 nových klientů Inspipay měsíčně. Článek za svou existenci přinesl stovky tisíc korun díky přímé monetizaci (podmínky si musíme nechat pro sebe) a akvizici nových klientů skrze poptávkový formulář.
Závěrem
Budování organické návštěvnosti sebou nese i další příležitosti k monetizaci a dá se říci, že organická návštěvnost přivádějící relevantní skupinu lidí na váš web je žádoucí pro každý typ businessu. Je pouze na vás, jak s touto návštěvností pracujete.
A rádi pomůžeme s růstem organické návštěvnosti i vám.