Meziroční raketový nárůst počtu objednávek o 34 % a celkových tržeb o 37,3 % se zachováním konverzního poměru 6%. Všechno při zachování výše investic do reklamy. A jak jsme toho dosáhli? Pojďme se na to podívat.
Navýšení tržeb bez zvýšení investic do reklamy? Ano, jde to. A my jsme to dokázali.
O klientovi
Vykuřovadla.cz je specializovaný e-shop nabízející široký sortiment vykuřovadel, vonných tyčinek, aromaterapeutických produktů a souvisejících pomůcek. Díky pečlivě vybranému sortimentu, špičkovému zákaznickému servisu a správné marketingové strategii se stal jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém trhu v této oblasti.
Výzva
Klient chtěl maximalizovat počet objednávek a růst tržeb při zachování investic do reklamy.
Hlavní výzvy a jejich řešení
🚀 Správné nastavení reklamních účtů a kampaní
Jednou z prvních výzev bylo zajistit, aby byly reklamní účty v Google Ads správně nastaveny a kampaně fungovaly efektivně. A jak jsme na tom pracovali?
- Nastavení konverzních cílů
- Věnovali jsme se správnému trackingu, aby byly konverzní události přesně definované a Google Ads mělo dostatek dat pro optimalizaci
- Implementovali jsme rozšířené konverze a pokročilé strategie nabídky založené na reálné hodnotě konverzí
- Segmentace skupin podkladů v Performance Max
- Abychom maximalizovali efektivitu PMax kampaní, rozdělili jsme skupiny podkladů podle produktových kategorií a různých uživatelských segmentů a to nám umožnilo lepší optimalizaci na úrovni podkladů
🚀 Efektivní využití rozpočtu pro akvizici nových zákazníků
Abychom mohli co nejlépe alokovat rozpočet mezi akvizici nových zákazníků a brandovou strategii, provedli jsme několik klíčových kroků:
- Oddělení brandových výrazů z PMax
- V původním nastavení PMax kampaň spotřebovávala značnou část rozpočtu na brandové dotazy, což zkreslovalo reálný výkon účtu a proto jsme značku z kampaně explicitně vyloučili
- Díky vyloučení značky z Pmax jsme zajistili nižší cenu za proklik z brandových výrazů
🚀 Posun ve tvorbě kreativy
S postupem času jsme klienta edukovali v oblasti tvorby bannerů tak, aby jejich grafika byla maximálně efektivní a zaměřili jsme se, aby bannery obsahovaly následující:
- Obrandované vizuály
- Každý banner musí obsahovat jasnou identifikaci značky, aby si ji uživatel spojil s reklamou
- Jasné a stručné sdělení
- Vizuály obsahují pouze klíčovou informaci bez zbytečného textu
- Silné CTA
- Call-to-action musí být jednoznačné a vedené v infinitivu (např. „Zjistit více“)
- Okamžité sdělení hodnoty pro zákazníka
- Banner by měl na první dobrou sdělovat, co produkt nabízí a proč je pro zákazníka užitečný
🚀 Zlepšení komunikační strategie
Dalším důležitým faktorem bylo postupně optimalizovat komunikační strategii v rámci reklam i na úrovni landing page:
- A/B testování claimů a sdělení
Testovali různé formulace, abychom zjistili, které sdělení rezonuje s publikem nejlépe
- Ladění tone of voice
- Zároveň jsme upravili jazyk reklamních sdělení tak, aby odpovídal cílovému segmentu a působil autenticky
- Konzistentní messaging napříč kanály
- Zajistili jsme, aby na webu byly komunikované stejné informace jako pomocí reklamních kampaní
- Využívali jsme vizuální podobnosti bannerů na hlavní stránce webu a těch, které jsme propagovali v reklamních systémech
🚀 Využití sezónního potenciálu produktů
Sezónnost hraje v marketingu klíčovou roli, a proto jsme se zaměřili na využití jednotlivých období v roce k maximalizaci prodejů
- Vánoce
- Vytvořili jsme speciální dárkové sady bestsellerů, které oslovily jak stávající, tak nové zákazníky
- Zapojili jsme se do Black Friday a optimalizovali kampaně na rychlý nárůst tržeb
- Jarní sezóna
- Na jaře jsme do komunikace zapojili témata jako očista těla a prostoru a zvýšili prodej top vykuřovadel
Strategie a řešení
Spolupráce odstartovala v polovině roku 2023 důkladným auditem kampaní a účtů. Následně jsme navrhli strategii s cílem maximalizovat počet konverzí při co nejnižších nákladech.
Nárůst tržeb – porovnání tržeb v sezóně 2023 a 2024.
Postupně jsme se zaměřili na:
✅ Na inovativní přístup k tvorbě kreativy
- Zapojili jsme naše grafické oddělení a společně s klientem jsme začali tvořit efektivní kreativu. Posunuli jsme vizuály a messaging reklam na vyšší úroveň a každá kreativa byla přizpůsobena nákupní fázi, sezónním trendům a typu kampaně.
Příklad reklam na Metě.
✅ Optimalizaci kampaní
- Využili jsme nasbíraných dat a dle toho jsme strukturovali kampaň Performance Max, kde jsme vyšperkovali podklady na “vynikající”. Na Metě v akvizičních a retenčních kampaních jsme komunikovali ty nejvýkonnější produkty (Palo Santo a vykuřovací svazky) a podpořili je bannery a dynamickými produktovými reklamami. Díky tomu k největšímu nárůstu došlo právě u zdroje google / cpc, o 40 %.
Vysoký nárůst v počtu konverzí o 42,2 % a v objemu tržeb o 40, 76 % u zdroje google / cpc.
✅ Analýzu vyhledávacích dotazů
- Identifikovali jsme nejvýkonnější klíčová slova analýzou vyhledávacích dotazů a vytvořili samostatné kampaně s optimalizovanou CPA, které přinesly levné konverze.
✅ Nepřetržité vyhodnocování a optimalizaci
- Průběžně jsme analyzovali výkon kampaní pomocí interních nástrojů a rychle reagovali na změny v trhu
Výsledky
📈 +34 % nárůst objednávek
📈 +37 % růst tržeb
📈 6 % stabilní konverzní poměr
📈 Stejná výše investic do reklamy
Díky precizní optimalizaci a efektivní práci s daty jsme dokázali dosáhnout výrazného růstu bez nutnosti zvyšovat reklamní rozpočet.
Další přidaná hodnota pro klienta
🔹 Konkurenční analýza
- Pravidelně monitorujeme konkurenci a hledáme nové příležitosti.
🔹 Poradenství v oblasti grafiky, UX a webu
- Pomáháme vylepšovat web, aby byl co nejkonverznější.
🔹 SEO a linkbuilding
- Podporujeme dlouhodobý organický růst.
Chcete i vy posunout svůj e-shop na novou úroveň?
Pokud máte pocit, že vaše kampaně nefungují naplno nebo chcete zvýšit efektivitu svého online marketingu, napište nám. Společně váš byznys vystřelíme do stratosféry! 🚀