Meziroční raketový nárůst počtu objednávek o 34 % a celkových tržeb o 37,3 % se zachováním konverzního poměru 6%. Všechno při zachování výše investic do reklamy. A jak jsme toho dosáhli? Pojďme se na to podívat.

Navýšení tržeb bez zvýšení investic do reklamy? Ano, jde to. A my jsme to dokázali.

O klientovi

Vykuřovadla.cz je specializovaný e-shop nabízející široký sortiment vykuřovadel, vonných tyčinek, aromaterapeutických produktů a souvisejících pomůcek. Díky pečlivě vybranému sortimentu, špičkovému zákaznickému servisu a správné marketingové strategii se stal jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém trhu v této oblasti.

Výzva

Klient chtěl maximalizovat počet objednávek a růst tržeb při zachování investic do reklamy. 

Hlavní výzvy a jejich řešení

🚀 Správné nastavení reklamních účtů a kampaní

Jednou z prvních výzev bylo zajistit, aby byly reklamní účty v Google Ads správně nastaveny a kampaně fungovaly efektivně. A jak jsme na tom pracovali?

  • Nastavení konverzních cílů
    • Věnovali jsme se správnému trackingu, aby byly konverzní události přesně definované a Google Ads mělo dostatek dat pro optimalizaci
    • Implementovali jsme rozšířené konverze a pokročilé strategie nabídky založené na reálné hodnotě konverzí
  • Segmentace skupin podkladů v Performance Max
    • Abychom maximalizovali efektivitu PMax kampaní, rozdělili jsme skupiny podkladů podle produktových kategorií a různých uživatelských segmentů a to nám umožnilo lepší optimalizaci na úrovni podkladů

🚀 Efektivní využití rozpočtu pro akvizici nových zákazníků

Abychom mohli co nejlépe alokovat rozpočet mezi akvizici nových zákazníků a brandovou strategii, provedli jsme několik klíčových kroků:

  • Oddělení brandových výrazů z PMax
    • V původním nastavení PMax kampaň spotřebovávala značnou část rozpočtu na brandové dotazy, což zkreslovalo reálný výkon účtu a proto jsme značku z kampaně explicitně vyloučili
    • Díky vyloučení značky z Pmax jsme zajistili nižší cenu za proklik z brandových výrazů 

🚀 Posun ve tvorbě kreativy

S postupem času jsme klienta edukovali v oblasti tvorby bannerů tak, aby jejich grafika byla maximálně efektivní a zaměřili jsme se, aby bannery obsahovaly následující:

  • Obrandované vizuály
    • Každý banner musí obsahovat jasnou identifikaci značky, aby si ji uživatel spojil s reklamou
  • Jasné a stručné sdělení
    • Vizuály obsahují pouze klíčovou informaci bez zbytečného textu
  • Silné CTA
    • Call-to-action musí být jednoznačné a vedené v infinitivu (např. „Zjistit více“)
  • Okamžité sdělení hodnoty pro zákazníka
    • Banner by měl na první dobrou sdělovat, co produkt nabízí a proč je pro zákazníka užitečný

🚀 Zlepšení komunikační strategie

Dalším důležitým faktorem bylo postupně optimalizovat komunikační strategii v rámci reklam i na úrovni landing page:

  • A/B testování claimů a sdělení
    • AD 4nXeiE0GgxKJObfQrbhuatslhiNKfbV6dLpVp94jdszOEu3bVVhWatxvX2LnDpiCcDnMpowE x5zvsOXutX00KOcjr4xnRR69k68ecotxdOh1TgJIOlKNLJ xJevJvP5jPtj LiyJog?key=4dagdPok7pcoovjoWdRuXDJp | VykuřovadlaTestovali různé formulace, abychom zjistili, které sdělení rezonuje s publikem nejlépe
  • Ladění tone of voice
    • Zároveň jsme upravili jazyk reklamních sdělení tak, aby odpovídal cílovému segmentu a působil autenticky
  • Konzistentní messaging napříč kanály
    • Zajistili jsme, aby na webu byly komunikované stejné informace jako pomocí reklamních kampaní
    • Využívali jsme vizuální podobnosti bannerů na hlavní stránce webu a těch, které jsme propagovali v reklamních systémech

🚀 Využití sezónního potenciálu produktů

Sezónnost hraje v marketingu klíčovou roli, a proto jsme se zaměřili na využití jednotlivých období v roce k maximalizaci prodejů

  • Vánoce
    • Vytvořili jsme speciální dárkové sady bestsellerů, které oslovily jak stávající, tak nové zákazníky
    • Zapojili jsme se do Black Friday a optimalizovali kampaně na rychlý nárůst tržeb
AD 4nXcunNd4LFMFLUgQlgL3FUEiFvD cXViGMYvzTmN80 sI GQzBba 74wtt3ZnKnTlKNTuHlHPAilu9mDnRkTHHnIrYiznAETbYwRz py04JbzzYex7 TeaaW 7bqwNfQ1bvgRV41Zw?key=4dagdPok7pcoovjoWdRuXDJp | Vykuřovadla
  • Jarní sezóna
    • Na jaře jsme do komunikace zapojili témata jako očista těla a prostoru a zvýšili prodej top vykuřovadel


Strategie a řešení

Spolupráce odstartovala v polovině roku 2023 důkladným auditem kampaní a účtů. Následně jsme navrhli strategii s cílem maximalizovat počet konverzí při co nejnižších nákladech.

AD 4nXcBprsMGCmsXXYpedRyWLtDENon rIabZFjDID5wtm 1KutWZ4n4sORBn2NaKV8Pt vi2lS | Vykuřovadla

Nárůst tržeb – porovnání tržeb v sezóně 2023 a 2024.

Postupně jsme se zaměřili na:

✅ Na inovativní přístup k tvorbě kreativy

  • Zapojili jsme naše grafické oddělení a společně s klientem jsme začali tvořit efektivní kreativu. Posunuli jsme vizuály a messaging reklam na vyšší úroveň a každá kreativa byla přizpůsobena nákupní fázi, sezónním trendům a typu kampaně. 
AD 4nXcDj2CXSV5FAGszPDiFoQcvjsx1yb76Yo0i0Pq4Wl62anUw4osUyySrcXn30XNrMWAWEpHQG7OFQf7iqBehFC1mpN8bqTYtFHdVj45sR brICjitfr eoX28baPV 1Mj5IWr04yew?key=4dagdPok7pcoovjoWdRuXDJp | Vykuřovadla

Příklad reklam na Metě.

✅ Optimalizaci kampaní

  • Využili jsme nasbíraných dat a dle toho jsme strukturovali kampaň Performance Max, kde jsme vyšperkovali podklady na “vynikající”. Na Metě v akvizičních a retenčních kampaních jsme komunikovali ty nejvýkonnější produkty (Palo Santo a vykuřovací svazky) a podpořili je bannery a dynamickými produktovými reklamami. Díky tomu k největšímu nárůstu došlo právě u zdroje google / cpc, o 40 %.

AD 4nXf1XiPiwj67Gn wf0FkJGefyAG8SigGWtfD qoPflcz8FVfZv0IYQUTi5o3ic54PBOkffaYJSurJ0QKWZ qLcfngDZQhIXgpzgF8ysaJiVuJdLItE9 lnxrAEEhm RraeZYIX3irw?key=4dagdPok7pcoovjoWdRuXDJp | Vykuřovadla

Vysoký nárůst v počtu konverzí o 42,2 % a v objemu tržeb o 40, 76 % u zdroje google / cpc.

✅ Analýzu vyhledávacích dotazů

  • Identifikovali jsme nejvýkonnější klíčová slova analýzou vyhledávacích dotazů a vytvořili samostatné kampaně s optimalizovanou CPA, které přinesly levné konverze.

✅ Nepřetržité vyhodnocování a optimalizaci

  • Průběžně jsme analyzovali výkon kampaní pomocí interních nástrojů a rychle reagovali na změny v trhu

Výsledky

📈 +34 % nárůst objednávek

📈 +37 % růst tržeb

📈 6 % stabilní konverzní poměr

📈 Stejná výše investic do reklamy

Díky precizní optimalizaci a efektivní práci s daty jsme dokázali dosáhnout výrazného růstu bez nutnosti zvyšovat reklamní rozpočet.

Další přidaná hodnota pro klienta

🔹 Konkurenční analýza

  • Pravidelně monitorujeme konkurenci a hledáme nové příležitosti.

🔹 Poradenství v oblasti grafiky, UX a webu

  • Pomáháme vylepšovat web, aby byl co nejkonverznější.

🔹 SEO a linkbuilding

  • Podporujeme dlouhodobý organický růst.

Chcete i vy posunout svůj e-shop na novou úroveň?

Pokud máte pocit, že vaše kampaně nefungují naplno nebo chcete zvýšit efektivitu svého online marketingu, napište nám. Společně váš byznys vystřelíme do stratosféry! 🚀

Jste připraveni ke startu?

Napište, zavolejte, stavte se. Ať už máte dotaz, nápad nebo poptávku.
Rádi vás vyslechneme a pomůžeme najít ideální řešení.

Napište nám
Remédio kosmonaut